Malaysia Moddb group. All Malaysian come join this group ! I would like to get as many Malaysians in here as possible. Feel free to invite your friends and fellow gamers.

Post news Report RSS GGK(Gerup Gerak Khas)

GGK merupakan satu pasukan elit dalam ATM dan Komando Elit yang disegani ramai..Pasukan ini beroperasi di Kuala Kubu Bharu dan Sungai Udang,Melaka..

Posted by on

GGK di Dataran Kem Sg. Udang

Pegawai-pegawai yang terpilih selepas latihan asas Komando akan dihantar ke luar negara untuk menjalani kursus khas seperti operasi-operasi khas renjer, knik amfibia,penyusupan lintas udara,penerjunan bebas dan banyak lagi..

GGK juga kerap mengadakan latihan bersama pasukan elit dari negara lain seperti Kopassus TNI-AD dari Indonesia,Special Service Group dari Pakistan, Special Air Service dari Australia,Britain,Delta Force serta Green Berret (United States of America)..

GGK - Pakar Peperangan dalam Hutan

Sebelum mereka dipilih menjadi KOMANDO,mereka perlu melalui beberapa fasa latihan yang memeritkan..Mereka dikehendaki berjalan dengan jumlah keseluruhan fasa latihan 900km..Mereka hanya berbekalkan lilin,parang,beberapa batang mancis dan seluar dalam..Fasa terakhir latihan mereka dikehendaki berdayung sejauh 100km menuju ke kawasan operasi..

Setelah serangan berjaya dilaksanakan dan objektif tercapai,mereka terpaksa pula melarikan diri dari musuh daripada ditangkap..Inilah yang dinamakan Escape & Evasion..Jarak mereka melarikan diri adalah sejauh 240km..!!Masa yang diberi adalah kira-kira 5 hari untuk mereka melarikan diri dan tidak boleh tidur atau leka sepanjang E&E untuk mengelak dari ditangkap..

Operasi Khas: Pada tahun 1966,ramai di antara pengganas komunis berjaya ditumpaskan dan dibunuh,senjata api serta kelengkapan mereka dirampas oleh Komando Malaysia..
Pada tahun 1993,GGK serta RMAD (Rej Askar Melayu DiRaja) terlibat dalam operasi berprofil tinggi dalam tugas menyelamat pasukan renjer dan elit Delta Force US yang terperangkap di dalam pertempuran dengan tentera militan Jeneral Frah Aidid di Pasar Bakhara..Mogadishu,Somalia..

Post comment Comments
ijat
ijat

ahhh....
my favourite soldier....
dalam company of heroes opposing front...
special comandos...

Reply Good karma Bad karma+2 votes
phenom1992 Author
phenom1992

haha... yang tu beret maroon ..bukan ijau...beret maroon 10 Para Brigade =P

Reply Good karma+2 votes
anakmelayu
anakmelayu

GGK - Pakar peperangan dalam hutan.

Reply Good karma Bad karma+2 votes
ijat
ijat

fuyoh....
gamba tuh...
guna shotgun spas-12 ngan M4 16A1 grenade launcher...
bleh tahan...

Reply Good karma Bad karma+2 votes
redferoz
redferoz

remind me of 'Black Hawk Down'...

Reply Good karma Bad karma+1 vote
Post a comment

Your comment will be anonymous unless you join the community. Or sign in with your social account: